Referenssit

Case: Miltä merellinen Turku Tuntuu?

”Tämän uudenlaisen tutkimustiedon avulla kaupunkisuunnittelua voidaan tehdä entistä paremmin asukkaille todistetusti olennaisten kokemusten lähtökohdista ja konkreettisiin aistimuksiin asti ajateltuna.  Tutkimus antaa paljon tietoa siitä, millainen merellinen kokemus on Turulle ominaista ja ainutlaatuista. Tätä hyödynnetään merellisen kaupungin ja sen mielikuvan kehittämisessä.”

– yhteysjohtaja Antti Kirkkola, Turun kaupunki

Asiakkaan tarve

Turun kaupunki halusi kasvattaa Turun vetovoimaa kehittämällä kaupungin merellisiä tekijöitä, matkailupalveluita ja merellistä brändimielikuvaa. Visit Finland halusi selvittää miten saaristoon ja mereen liittyvää matkailua voisi kehittää.

Projektin lähtökohta ja menetelmät

Tutkimus kartoitti aistilähtöisesti yli 1000:n Turun asukkaan ja lähes 900:n ulkomaisen matkailijan (ruotsalaiset, kiinalaiset, saksalaiset) merkityksellisimmät mielikuvat merellisestä Turusta ja lähisaaristosta kesällä 2018

Projektin lopputulemat

Turun merellisyyden moniaistiset kokemukset kiteytettiin moniaistisiksi resepteiksi.

Tuloksia hyödynnettiin mm. saaristomatkailun työpajassa. Ne toimivat asukas- ja asiakaslähtöisinä kehityksen apuvälineinä myös Turun kaupunkikehitykselle.

 

Referenssejämme:

Arkea Oy
Atria Suomi Oy
Avena Nordic Grain Oy
Cloetta Suomi Oy
Continental Foods
Diaz Swahn AB
Eckes-Granini Finland Oy Ab
Elixi Oil Oy
Fazer Food Services
Kesko Oyj
Oy Gustav Paulig Ab
Helsingin Mylly Oy
HKScan Finland Oy

Kenzen Oy
Leipomo Rosten Oy
Lumene Oy
Oy Lunden Ab Jalostaja
Makery Oy
Meira Oy
Munax Oy
Naantalin Aurinkoinen Oy
Olini Oy
Orkla Foods Finland Oy
Ravintoraisio Oyj
Saarioinen Oy
Sodexo Oy

SOK
Oy Soya Ab / Jalofoods
Suomen Sokeri Oy
Symrise AG
Turku Science Park Oy
Turun kaupunki
Umeå University
Vaasan Oy
Valio Oy
Visit Finland