top of page
People testing multisensory
Tilatja palvelukokemukset

KOULUTUS JA AISTITESTAUS

Räätälöity valmennus aisteja ymmärtämällä

Miten saada paras hyöty aistinvaraisista arvioinneista tuotekehitysprosessin päätöksentekoon? Aistijaprofilointi on aistitesti, jonka avulla kartoitetaan yrityksen arviointiryhmän  arvioijien aistiherkkyydet ja koulutetaan tunnistamaan ja sanallistamaan tuotteiden aistiominaisuudet.

 

Tieto on apuna arviointiryhmän ja yksilön omassa kehittymisessä. Ihmiset ja heidän aistinsa ovat tuotekehityksen keskeisin resurssi.

 

Meillä on räätälöityjä koulutuspaketteja tuotekehityksen, laadunhallinnan ja markkinoinnin tarpeisiin. Koulutuksissa voidaan keskittyä arvioinnin perusmenetelmien haltuunottoon, näytteiden kuvailun harjoitteluun, aistimisen yksilöllisyyteen tai uuden arviointimenetelmän sisäänajoon.

 

Aistinvaraisen arvioinnin raadissa työkaluna ovat raatilaisten aistit. Raatilaisten aisteja testataan selvittämään minkälaista kehittämistä ja koulutusta raati tarvitsee. Testit usein myös motivoivat arvioijia. Testaamalla raatia säännöllisesti ylläpidetään ja kehitetään luotettavasti toimivaa työkalua.  

 

Aistilan webinaarissa perehdytään aistien testauksen merkitykseen raadin ylläpitämisessä sekä käydään läpi, miten raatia tulosten perusteella tulee kehittää. 

Arviointisanaston kehittäminen ja
raadin koulutus, Cloetta

Cloetta logo

”Halusimme, että ammattilaiset auttavat meitä myös maistelussa, jotta saamme varmasti luotettavaa tutkimustietoa tuotekehityksemme tueksi. Saimme varmuutta siihen, millaisia asioita ihmiset kuluttajana arvostavat ja miten omat tuotteemme pärjäävät suhteessa kilpailijoiden tuotteisiin. Yhteistyö Aistilan kanssa varmisti sen, että olemme tuotekehityksessämme oikeilla jäljillä.”

Anna Peuravaara, markkinointipäällikkö, Cloetta

bottom of page