Tuote ja pakkaus

Mieltymystestit
Kuluttajien kokemus konseptien ja tuotteiden miellyttävyydestä ja kiinnostavuudesta aistilähtöisesti halutussa kohderyhmässä
・tuotetesti ・pakkaustesti ・konseptitesti

Ominaisuusprofiilit
Koulutettu raati arvioi tuotteiden aistittavien ominaisuuksien erot kuvailevalla menetelmällä ja tuottaa ominaisuusprofiilit tuotteille
・ tuoteprofiili ・aistiominaisuudet

Aistila Navigator
Preference mapping määrittää kuluttajamieltymyksen kannalta kriittiset ominaisuudet
・ mieltymysajurit

Globaali markkinakatsaus
Raaka-aine-, pakkaus- ja makutrendit maailmalta. Tieto tuoteryhmän kehityksestä.
・ Mintel・ trendit

Aisti MindMap
Tunnistaa kuluttajien tuoteideaan/-tarpeeseen liittämät aistiominaisuudet
・ aistibrief tuotekehitykselle

Tutkimukset Flavoria®-tutkimusravintolassa
Tuotetestaukset aidossa valintatilanteessa lounaslinjastolla, kahvilassa tai simuloiduissa ympäristöissä moniaistitilassa
・ Aistikattila® ・Flavoria®

Aistittavan laadunarviointi ja säilyvyysajan määrittäminen
・ quality index method ・laatuasteikko

Erotustestit
Erotustestillä nopeasti tieto tuotemuutoksen vaikutuksesta aistittaviin ominaisuuksiin
・ kolmitesti ・pari-vertailutesti

Tutkimustiedonkeruu
Tutkimusaineiston kerääminen onlinekyselyille laajan kuluttajatietokannan kautta kohderyhmäkriteerien ja kiintiöiden mukaisesti
・ kansainvälinen ・onlinekysely
Parempi osumatarkkuus tuotekehitykseen
Testaa onko tuoteideasi kiinnostava valitsemassasi kohderyhmässä ja huomioi aistikokemus tuoteoptimoinnissa.
Aistilan tutkimuspalveluilla tuotetaan aistilähtöistä kuluttajaymmärrystä tuotekehityksen, markkinoinnin ja laadunhallinnan tueksi. Tarjoamme palveluja tuotekehitysprosessin eri vaiheisiin. Halutussa kohderyhmässä selvitetään kuluttajien odotukset ja kokemus tuotteista. Käytössämme on koulutettu raati, jonka avulla saadaan objektiiviset arviot tuotteiden aistittavista eroista. Tutkimusten toteuttamiseen käytössämme ovat monipuoliset tutkimusympäristöt.