Innovatiivinen työkalu Suomen johtavan kauppiaan käyttöön

K-Citymarket Järvenpää, Suomen innovatiivisimmaksi kauppiaaksi tituleeratun Markku Hautalan luotsaama myymälä, nostaa asiakaskokemuksen kehittämisen uudelle tasolle. Aistilan moniaistinen kokemustutkimus toteutettiin myymälässä 15.–29.10.2024 yhteistyössä myymäläkonseptien kehittämiseen erikoistuneen Inner Purpose Oy:n kanssa. Tavoitteena oli selvittää, millaisena asiakkaat kokevat myymälän eri osastot – hedelmä- ja vihannesosastosta sushitiskiin ja lihatorista karkkiosastolle. Kyselyyn vastasi 250 asiakasta.
Tutkimuksen tulokset ovat selkeät: K-Citymarket Järvenpää vastaa tavoitteisiinsa tarjoten asiakkailleen viihtyisän ja elämyksellisen kauppaympäristön. Osastokohtaiset vahvuudet ja kehityskohteet kartoitettiin tarkasti, ja tulokset toimivat arvokkaana työkaluna Hautalan visionäärisessä kehitystyössä.
Moniaistinen kokemus – kilpailuetu nykypäivän vaativilla markkinoilla
Kuluttajien odotukset ostoympäristöä kohtaan ovat muuttuneet. Enää ei riitä, että tuotteet ovat saatavilla ja hinnat kilpailukykyisiä. Asiakaskokemus on noussut keskiöön. Aistilan tutkimuksen avulla kauppiaat saavat työkaluja kauppaympäristön kehittämiseen. He voivat tarjota asiakkailleen yhä houkuttelevampia, moniaistisesti miellyttäviä elämyksiä, sekä erottua kilpailijoista.
Diplomikauppias Markku Hautala: “Huippuosaaminen asiakaskokemuksessa näkyy tuloksissa”
Markku Hautala tunnetaan tinkimättömästä visiostaan ja innovaatiokyvystään. Hän näkee Aistilan kokemustutkimuksen merkittävänä apuvälineenä:
"Halusin ymmärtää, kuinka asiakkaat kokevat myymäläympäristömme kaikilla aisteillaan. Tulokset auttoivat minua kohdistamaan kehitystoimia. Tämä on tulevaisuuden työkalu asiakaskokemuksen johtamiseen."
Miksi valita Aistilan kokemustutkimus?
Syvällinen ymmärrys asiakkaiden kokemuksista: Yksityiskohtaiset tulokset auttavat tunnistamaan onnistumiset ja kehityskohteet.
Parannettu kilpailukyky: Moniaistisesti suunniteltu ostoympäristö sitouttaa asiakkaita ja lisää asiakastyytyväisyyttä.
Innovatiivinen näkökulma: Uudenlainen tutkimusmenetelmä tuo konkreettista hyötyä kauppiaiden liiketoimintaan.
Kiinnostuitko?
Lue lisää kokemustutkimuksestamme ja ota yhteyttä – tehdään asiakaskokemuksesta kilpailuetu myös sinun myymälässäsi!
Lisätietoa Aistilan moniaistisesta kokemustutkimuksesta: Terhi Pohjanheimo, Tutkimusjohtaja terhi@aistila.fi.
Comments