top of page

Aistilan haastattelututkimuksen avulla syvällisempää ymmärrystä ja selkeitä toimenpidesuosituksia

Writer: AistilaAistila

Me Aistilassa uskomme, että laadukas ja huolellisesti toteutettu haastattelututkimus on avain menestyksekkääseen päätöksentekoon silloin, kun halutaan syvällisempää ymmärrystä asiakkaidesi tai sidosryhmiesi tarpeista. Haastattelututkimukset voidaan toteuttaa monessa eri ympäristössä, esimerkiksi eri kohdemaissa silloin, kun halutaan ymmärtää vientimarkkinoiden kuluttajia. Ammattikeittiöissä toteutettu haastattelututkimus antaa puolestaan ymmärryksen miten tuote toimii suurkeittiöissä. Lisäksi haastattelututkimukset voidaan yhdistää Vicar Analytics kasvojentunnistuslaitteistoon, jonka avulla asiakasmassoja voidaan analysoida entistä tarkemmin.

Person salting chicken

 

Haastattelututkimuksen hyödyt:

Syvällinen ymmärrys – Saat tarkkaa ja perusteltua tietoa, joka auttaa ymmärtämään asiakkaidesi tai sidosryhmiesi tarpeita ja odotuksia.

Joustavuus ja räätälöinti – Haastattelut mukautetaan tarpeen mukaan, jolloin ne tuottavat juuri haluttua tietoa.

Laatu ja asiantuntemus – Haastattelijamme varmistavat, että oikea kohderyhmä tavoitetaan ja että haastattelutilanne on mahdollisimman luonnollinen, luotettava ja kattava.

Toimintasuositukset – Saat konkreettisia oivalluksia ja suosituksia liiketoimintasi kehittämiseen.

 

Näin toteutamme haastattelututkimukset:

Huolellinen suunnittelu – Määrittelemme yhdessä tavoitteet ja kohderyhmän, jotta haastattelut vastaavat mahdollisimman hyvin tarvettasi.

Kokenut haastattelutiimi – Haastattelijamme varmistavat, että haastattelut ovat luotettavia ja sujuvia.

Aineiston analysointi ja raportointi – Saat selkeän ja helposti hyödynnettävän raportin, joka kiteyttää tärkeimmät löydökset ja suositukset.

 

Haastattelututkimukseemme osallistunut henkilö kuvaili kokemustaan seuraavanlaisesti:

’’ Mikä sitten tässä kohtaamisessa sujui poikkeuksellisen hyvin?

- En kokenut vastaavani kysymyksiin, vaan käyväni keskustelua. Tällä kokemuksella on mielettömän suuri ero.

- Tutkimusta tekevä henkilö ei "lukenut paperista" vaan sai minut oikeasti pohtimaan ostopolkuani sekä miten kysymyksiin vastaan.

-Tilannetaju ja tapa kohdata ihminen. Usein tämän kaltaiset odottamattomat kontaktit tuppaavat ärsyttämään, tosin väitän, että usein ympäristöstä ja ajoituksesta johtuen, eikä vika siis ole kyselijöissä tai myyjissä. Nyt minua ei lähestytty heti kassan jälkeen, vaan vasta istuttuani ja rauhoituttuani aloilleen.

Jos minulle tulisi tarve teettää tutkimusta esimerkiksi liiketilan tai ravintolan asiakaskokemuksesta, ottaisin yhteyttä Aistila Oy joka tätä tutkimusta teki. Firmastanne jäi hyvä mielikuva.’’



Haluatko kuulla lisää, miten voisimme räätälöidä haastattelututkimuksen juuri teidän tarpeisiinne?

 Ota yhteyttä: Mari Norrdal, Operatiivinen johtaja mari@aistila.fi.

Comments


bottom of page